تحلیلگر آلمانی: آمانو برای خوشایند آمریكا درباره ایران گزارش نویسی می كند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، 'كلوت ملنتین' در روزنامه آلمانی 'یونگه ولت' نوشت: دعوا بر سر برنامه هسته ای ایران وارد مرحله جدیدی شده و غرب رفته رفته درخواست های تازه ای مطرح می كند كه با معاهده 'ان.پی.تی' مغایر است.

در نشست شورای حكام (15 اسفند) به طور قطع برنامه هسته ای ایران از موضوعات اصلی دستور كار خواهد بود و ممكن است دولت آمریكا همراه متحدان اروپایی خود با استفاده از این فرصت بخواهند باز هم یك اقدام ضد ایرانی انجام دهند.

ملنتین نوشت: حدود 10 روز قبل از نشست شورای حكام نیز قرار است گزارش جدید یوكیا آمانو در مورد فعالیت های هسته ای ایران ارائه شود كه محرمانه خواهد بود، اما همانگونه كه پیش تر شاهد بودیم، گزارش محرمانه مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی در اخبار برخی رسانه های خاص به صورت عمومی منتشر می شود.

وی افزود: آمانو گزارش نوامبر 2011 خود را به خاطر خوشایند دولت آمریكا با استفاده از حدس و گمان های متعدد ارائه كرد كه بسیاری از آنها حداقل پنج سال قبل توسط محمد البرادعی مدیركل سابق آژانس رد شده بود و این بار هم دور از انتظار نیست كه همان راه را ادامه دهد.

این تحلیلگر آلمانی در همین رابطه به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص (9فوریه)، اشاره می كند كه در خبری هدفمند بدون استناد به منابع خبری، اعلام كرده بود 'گزارش آتی آمانو در مورد برنامه اتمی ایران، از گزارش قبلی تندتر خواهد بود'.

هاآرتص با پیشداوری قبل از ارائه رسمی این گزارش، ادعا كرد: قرار است جزییات جدیدی در مورد كوشش های تهران برای تولید یك كلاهك هسته ای مورد استفاده در موشك زمین به زمین، فاش شود.

روزنامه صهیونیستی در حالی این خبر را از یك هفته قبل اعلام كرده كه آمانو برای نهایی كردن گزارش خود، منتظر سفر دو روزه هیات بلندپایه بازرسان آژانس به تهران و دریافت گزارش آن خواهد بود كه قرار است 21 فوریه (دوم اسفند) آغاز شود.

این تحلیلگر آلمانی نوشت: هیچ كدام از درخواست های غرب در تعهد قرارداد امضا شده تهران براساس معاهده 'ان.پی.تی' وجود ندارد و نه فقط شامل تعهدات نیست بلكه در تناقض فاحش با این پیمان است.

ملنتین در ادامه با بیان اینكه معاهده ان.پی .تی حتی امضا كنندگان را از دستیابی به توان ساخت سلاح اتمی منع نكرده، افزوده است: كشورهایی كه به این معاهده پیوسته اند، اگر تصمیمات گرفته شده بر مبنای آن را مغایر منافع ملی خود تشخیص دهند، براساس قانون و حق مصرح در 'ان.پی. تی'، اختیار خروج از آن را دارند.

وی با بیان اینكه هیچ مقرراتی هم برای برخورد با كسانی كه 'ان.پی.تی' را نقض می كنند وجود ندارد، از كره شمالی به عنوان كشوری كه از این معاهده خارج شده نام برده و می نویسد: اقدامات مقابله جویانه علیه تهران و پیونگ یانگ هم، هیچ مبنای حقوقی ندارد.

ملنتین در پایان با اشاره به اینكه باید منتظر ماند و دید كه گزارش آتی آمانو و نتیجه جلسه شورای حكام در مورد ایران چه خواهد بود؟ نوشت: چیزهای كه در گزارش قبلی با عنوان سوء ظن و ادعاهای ثابت نشده مبنی بر پایبند نبودن ایران به مقررات ان پی تی مطرح شد، كاملا بی ربط بود.

اروپام ** 2051** 1701**1516





:: برچسب‌ها: آب , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: